copywriting
Med inställningen av att copywriting inte bara handlar om slagkraftiga och säljande budskap till målgrupper, är Brandperior genuint intresserade av att gå mer på djupet.
Vår erfarenhet bidrar till en känsla för språket och kommunikationen som passar olika kanaler och inriktning samt ert unika behov. Små nyanser gör stor skillnad.
SEO-anpassade texter, nyhetsbrev, pressreleaser, kortare inlägg till sociala medier, produktinformation, kundcase, brandbooks, code of conduct, presentationer eller utbildningsmaterial. Passionen för den skrivna kommunikationen sitter i ryggraden hos oss och förhoppningsvis kan det speglas i våra blogginlägg.
BRANDPERIOR TIPSAR!
Lägg fokus på användarupplevelsen. Använd dina personliga insikter och granska alltid källa och fakta. Dels för att vara unik, dels för att undvika ett generiskt innehåll, vilket till exempel just nu kan uppstå med användandet av oredigerad AI-genererad text.
En pressrelease ska skrivas främst för att väcka intresse hos journalister och återpubliceras. Därför måste informationen vara saklig och strukturerad samt fri från säljande formuleringar. Längden bör vara max en A4. Det är trevligt med ett par analyserande eller känslobeskrivande citat. En pressrelease kan vara lämplig vid förvärv, lansering av nya produkter eller en viktig utmärkelse.
En nyhet är främst riktad till företagets intressenter, kunder och medarbetare till exempel. De har gärna ett syfte att informera och engagera. Tänk även på SEO och använd tydlig rubrik och intresseväckande ingresstext.