Digital Närvaro
Långsiktigt fokus med Brandperior som koordinator
Vår huvudfokus och tillvägagångssätt är att skapa långsiktiga goda resultat för företagets digitala närvaro genom att agera i en roll som liknar en marknadskoordinator.
Er hemsida utgör navet i det digitala ekosystemet. Dels för att här äger ni alltid er information till skillnad från sociala plattformar, dels för att länkning ofta leder hit. Läs mer om Brandperiors tjänster för hemsidor här.
Hur utformas en bra digital strategi?
På Brandperior jobbar vi gärna långsiktigt även online, med en grov skiss för tre månader och upp till ett år. I det ingår publiceringsplaner för nyhetsutskick, sociala medier och SEO-anpassad nyhetspublicering på hemsida.
Vi skapar en röd tråd och en tonalitet som stämmer överens med företagets uttryck, grafiska profil och värdeord. När vi jobbar tillsammans med flera personer på olika befattningar i företaget, skapar vi en bra organisation kring, variation i och engagemang för hur företaget presenteras digitalt.
Nyttan med att vara digital och online
Först och främst finns en nytta för kunden. Genom att ha en skarp utformad digital plattform är det lätt att hitta relevant information och få hjälp, både för köpbeslut och support.
Det är också en möjlighet att skapa och förbättra relationer med sin målgrupp, men då behövs engagemang och en god förståelse för vad ni presenterar. Läs mer om Brandperiors tjänster inom varumärkesstrategi här.
En ytterligare fördel är också mätbarheten (mer text här).
BRANDPERIOR TIPSAR!
Även om det känns tråkigt att nämna, så är det ytterst viktigt att det finns en plan/strategi och ett personligt ansvar för hur och i vilken ton eventuella negativa kommentarer bemöts på sociala medier.
Valet av sociala kanaler bör anpassas efter företagets målgrupp, bransch och typ av innehåll. LinkedIn är ofta kraftfull för B2B företag, men andra plattformar kan också spela olika roller beroende på företagets strategi och mål. E-postmarknadsföring till befintliga eller nya kunder är också en kraftfull social kanal för både B2B och B2C företag. Glöm inte att hemsidan allt som oftast är navet.