MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI
Med tydliga mål och möjligheten till anpassning över tid, blir marknadsföringsstrategin proaktiv, relevant och konkurrenskraftig. På så sätt följer tillväxt och goda resultat.
Vad är viktigt för en lyckad marknadsföringsstrategi?
- En noggrann analys
- En tydlig handlingsplan
- Samarbete och engagemang
- Uppföljning
Analysen bör baseras på research, målgrupp, personas, konkurrenter, trender, det egna företagets förutsättningar och passande marknadsföringskanaler.
Den tydliga handlingsplanen ska skapa något unikt och på det mest effektiva sättet fördela företagets marknadsföringsresurser.
För att främja samarbete och engagemang kring marknadsföring är det viktigt att alla på företaget känner sig delaktiga. Så lämna inte handlingsplanen i skrivbordslådan.
Fira stort som smått på vägen. Ägna tid åt att ”göra om och göra rätt” för att hålla strategin levande. Vad det handlar om, beror på information som tydliggörs genom regelbunden mätning, utvärdering och eventuella förslag till justeringar.
Erfarenhet hos Brandperior
För oss handlar det om att vara ständigt närvarande i aktiviteter kring marknadsföring. Tillsammans har vi bred erfarenhet från olika företag och branscher och jobbar med ett övergripande perspektiv för att även kunna utforma de viktiga detaljerna. Välkommen att diskutera SWOT-analyser och SMART-goals med oss!
DIGITAL NÄRVARO
KOMMUNIKATION
VISUELL IDENTITET
BRANDPERIOR TIPSAR!
Finns fler än en målgrupp? Behöver affärsområden segmenteras? Tänk på att EN strategi kanske behöver delas upp i delar.